En tiedä enää, mitä sanoa. Olen käyttänyt kaikki sanani. Yrittänyt kertoa sinulle, kuinka paljon enemmän sinä merkitset. Et vain tunnu välittävän. Tuntuu siltä, ettei sinua kiinnosta ollenkaan, vaikka samaan aikaan esität välittäväsi. Tai et aina, vain silloin kun näet. Minä puolestani en voi olla ajattelematta muulloinkaan. En ehkä osaa näyttää tunteitani, mutta ainakin olen antanut sinulle tuhat ja yksi vihjettä, joiden perusteella sinun pitäisi tietää. Et kuitenkaan tunnu tietävän, et vieläkään. En tiedä, kuinka kauan jaksan.

On niin vaikea rakastaa sinua siitä huolimatta, että sinäkin olet liian hyvä minulle. Ainakin ennen uskoin niin. Enää en tiedä, mitä uskoa sinusta. Ennen uskoin vain kaikista parasta; uskoin, ettet oikeasti tiedä. Nykyään minun on yhä useammin vain epäiltävä, että sinä vain leikit kanssani. Ikuinen lapsi, sitä sinä taidat olla, kirjaimellisesti. Etkö tiedä, että olen kyllästynyt itkemään takiasi? Sen takia, etten kelpaa sinullekaan.

On julmaa herättää minun kiinnostukseni, rakkaus, joka oli nukahtanut ikiuneen, ja sen jälkeen viitata sille kintaalla. Se saa minut kysymään itseltäni, miksi edes olen olemassa. Vain tieto helvetistä pitää minut hengissä. Ilman sitä en jaksaisi edes yrittää. Toisinaan uskon, että nyt menee paremmin kuin aikaisemmin, mutta oikeasti ei mene. Alamäki on vasta alkanut. Mielestäni jo se kertoo tarpeeksi, että aamuisin sängystä nouseminen on taistelu. Mieluiten jäisin sinne. Nukkuisin, kunnes voisin herätä parempaan todellisuuteen. En kuitenkaan voi tehdä niin, sillä silloin menettäisin otteeni. Olenhan tarttunut kouristuksenomaisesti kiinni kulmasta, joka kuuluu elämälleni. Jos päästän irti, paluuta ei ole.

On yritettävä jaksaa, eikä sekään riitä. On jaksettava, vaikka jokainen askel on tuskaisempi kuin edellinen. En edes halua tietää, miltä tuntuu ottaa viimeinen. Jos vain voisit sanoa jotakin, luulen, että olisi helpompaa. Sanoisit edes ei. Epätietoisuus on happo; se syövyttää. Kohta minusta ei ole enää mitään jäljellä, onttoa kuorta lukuun ottamatta, mutta mitäpä se sinua liikuttaa. Kyllähän mereen kaloja mahtuu.